Kahve 101 dersinden sonra Zeytinyağlı 101 dersi ile sizlerle beraberim yine. Hemen size annemden tarifi dinlerken aldığım notları 1e1 aktarıyorum:

  • patlıcanları yıka soy 4e böl uzun böl. küp küpten biraz uzun. tuzlu suda beklesinler
  • 1 tane soğanı doğra + sarımsak
  • 3 yemek kaşı zeytinyağı koy
  • Soğanı öldürüyoruz(5 dakika)
  • kaşığın ucuyla salça
  • soğanlarla karıştır
  • patlıcanları salçanın üstüne koy. tuz koy. ağzını kapat. cızırdamaya başlasın. yarım kupa su
  • kapa ağzını
  • kaynayınca kıs altını yarım saat bekle söndür.

Evet patlıcan yaptım, patlıcan böyle yapılır mı diye düşünenler var aranızda biliyorum amma yaptım oldu (: Zannımca patlıcan yerine herhangi birşey koyduğumuzda o da olacak gibi, o yüzden yürüyün siz bu yoldan raad olun. Bire bir aktardım notları ama tuzlu suda bekleyen patlıcanları tencereye atmadan önce normal suyla bi defa daha yıkama (tuzlu su acısını alması içinmiş) olayını yazmamışım sevgili okuyucu, onu da buraya ekledik.

Şimdi sıra geldi tecrübeler ile öğrendiklerimize:

1- Şimdi benim en büyük sıkıntım soğanın göz yakmasıydı, onu halletmek için bir google araması yaptım ve soğanı yıkamak + ağızda kürdan(ben de kürdan yoktu plastik kaşık kullandım :D) tekniklerini uyguladım. Özellikle ikincisi ne işe yarar en ufak bi fikrim yok. Ama işe yaradı arkadaş, tabi avrupalılar bizim göz yaşı dökmemiz için göz yaşartmayan soğan yapıp bize haber vermedilerse bilemem orasını (:

2- Yemek yaparken bira içmeyin. arkadaş güzelim birayı yere döktük ordan oraya kuğu gibi süzülürken. Daha önce de istanbuldaki toplamda ~10 yemek yapışımdan birinde de yedek aldığım harici diske format atmıştım. Kısacası yemek yaparken bütün konsantrasyonunuzu yemek üzerine verin çaylak aşçı adayı arkadaşlarım. Böylece yemeğe sevginizi de doğru oranda katabilirsiniz, unutmayın ki yemekteki en önemli şey ona sevginizi katmanız. Yemek sevgi ve emek ister, bunu hiç aklından çıkarma yeğen.

Ahanda işte yemeğim

ve son olarak da sana yemek yaparken dinlediğim şarkılardan biriyle veda etmek istiyorum sevgili okuyucu

Yorumlar
  1. o zaman benden de bi kaç tüyo: zeytinyağlı yemekleri yaparken soğanı kavurup başında durmak zorunda değilsin. mesela şöyle de yapabilirdin: zeytinyağını tencereye koy + üzerine soğanı doğra koy + patlıcanları (ya da diğer herhangi bir zebzeyi) doğra koy + üzerine salçayı ya da domatesi, tuzu, kırmızı toz biberi koy + ocağın altını kısıkta aç + tencereyi direk ocağa koy + ağzını kapa. yarım saat sonra tahta kaşıkla karıştır. kendi kendine pişer zaten o🙂

    soğan doğrarken gözünü yaşartması benim en büyük düşmanlarımdan biriydi. onu çözmenin en kolay yolu şu: soğanı ikiye bölünce hemen soğanın iç taraflarını soğuk suyun altına tut ve doğrarken de suyu açık tut. denedim %100 çalışıyor :p

    yemeğe sevgi katma muhabbetini saçma buluyorum ama şöyle bişey var: 1. yemeği ne kadar yavaş yaparsan o kadar güzel olur, 2. bazı insanların elinin tadı diye bi olgu gerçekten var, yani bazı insanların elinin değdiği, o elle doğranmış vs. yemekler daha güzel oluyor. sende de varmış demek ki o el güzelliği :p

    son not: patlıcan yemeği yerine kavurması yemekten kat kat güzel oluyor. onda patlıcanları ufak ufak küp küp doğruyorsun ve salça/domates koymuyorsun. yine aynı prosedürü uyguluyosun.

    afiyet bal şeker olsun, öperim.

  2. birben diyor ki:

    Bi arkadaş da iyice kavurdun mu soğanları diye sorduydu (: Herkesin bi stili var zannımca, ben de yemekte yeni bir çığır açma hedefiyle çıktım bu yola (hooop)😛

    Lakin dediklerini kesinlikle göz önünde bulundurup denicim, hatta kavurmayı ilk denicem zannımca. Senin elin de güzel diyim ben sana. Ben öyle kolay beğenmem amma senin yemekler iş yapar (: bak şimdi hatta aklıma düştü hazırladığın sofra gece gece piiii

    Ben de bilmukabele öberim

  3. tabi canım tarz meselesi, kavurunca daha güzel olur zaten ama ben hani hem daha az vakit harcamış olursun hem de başında beklemek zorunda kalmazsın diye söyledim. çalışan/okuyan insan için daha az uğraştırıcı yani🙂

    teşekkür ederim efenim, daha çok hazırlarız o sofralardan merak etme🙂

Bir Cevap Yazın

