Kendimden ve Benim gibilerden UTANIYORUM

Posted: Mart 11, 2012 in hayat
Etiketler:,

Hayatımda ilk defa maç izlerken notlar almıştım. Lakers-Celtics maçı hakkında bir günlük yazısı girmek istiyordum. Türkiye işte, bir gün içerisinde bile sana bir sürü kafanı takabileceğin olay verebiliyor. Daha gündüz 4+4+4 üzerine konuşurken bu saatte muhtemelen bütün gün insanlık dışı çalışmış, bizim gibi sıcakta değil ama belki de sadece donmayacak kadar bir sıcaklıkta, yarın yine insanlık dışı çalışacak işçiler biraz olsun dinlenebilmek için yatmışken çadırlarında, bak çadır diyorum, sebebi ne olduğu daha bilinmeyen birşey yüzünden çıkan yangında 11 can gitti. Biz sıcak odamızda otururken, teknolojinin bize sunduğu bütün imkanlarla dünyanın taaa öteki ucundaki bir maçı seyrederken ve hala hayatımızdan şikayet ederken orada 11 tane can gitti. Hem de muhtemelen tatil diye bir şeyin ne olduğunu bilmeden, pazar gününün hiç bir anlamı olmadan, hiç pazartesi sendromu yaşamadan. Biz utanmazlar, birazdan pazartesi sendromu hakkında tivitler atmaya başlayacağız. Hiç sokakta ne kadar ısındığı belli olmayan çadırlarda kalmamış olan bizler kardan, soğuktan şikayet edeceğiz hem de Van’daki kardeşlerimizi unuttuğumuz aklımıza bile gelmeden.

Yemin ediyorum tiksiniyorum kendimden ve bütün benim gibi olanlardan. Bir keresinde bir arkadaş(edit*: İlke) Hopa’da Metin Lokumcu öldüğü zaman nasıl olsa hemen unutulcak demişti. O zaman çok içerlemiştim bu lafa, kafaya taktığım böyle şeyleri unutmamaya çalıştım o laftan sonra ama aslında Metin Lokumcu dışında haklıydı. Metin hoca unutulmamıştı ama en basitinden Türk Telekom Arena’nın yapımı sırasında ölen 2 işçiyi hala kaçımız hatırlıyor ki? Zamanında stada onların adının verilmesini istemiştik sözde ama sonra unutuldu gitti.  Veya kaçak havai fişek üretilen atölyedeki patlama yüzünden ölen 21 canı kim hatırlıyor. Arkadaşım bu konuda haklıydı böyle unutulup giden ne çok şey vardı.

Bu akşam 11 işçi fakirlikten öldü. Eğer 11 can terör yüzünden gitseydi ayaklanacak çok büyük bir kısım şimdi sesini bile çıkarmayacak. Ne olursa olsun bir canın değerini bilmeyen bütün dünyadaki insanlar böyle bok yoluna giden bütün canlar için utanmalılar.  Neye inanıyosanız inanın size o dinde, o inanışda bir bedduam var(ve en çok da kendime) bir gece ki bu saçma sapan sebeplerden (bok yoluna gidenlerden) ölen insanlar aklınıza gelmiyor veya gelip bunu değiştirmek için en ufak birşey yapmıyorsunuz, o canlar rüyalarınızda kabusunuz olsun ve size rahat uyku yüzü göstermesin.

* İsmini yazmamı isteyip istemeyeceğini bilmediğimden yazmamıştım, yaz deyince edit geldi

Bir Cevap Yazın

