Kony 2012 Hakkında

Posted: Mart 10, 2012 in hayat, kişisel
Etiketler:, ,

Son gunlerde internette Kony 2012 diye bir video dolasiyor.  Uganda’daki vahşeti durdurmak isteyen bir toplumsal örgütün hazırladığı bir video. Ben de bunu hiç düşünmeden paylaştım. Belki de düşünme gereği duymadım bilmiyorum ama sonra bununla ilgili şöyle bir yorum okudum.  Bunun üzerine biraz daha işi araştırmaya girdim ve şu aşağıdaki linklerdeki eleştiriler ile karşılaştım. (Bütün hepsi bunlar değil pek tabi, bu aralar popüler bir konu olduğu için fazlasıyla yazı var bu konuda)

http://justiceinconflict.org/2012/03/07/taking-kony-2012-down-a-notch/

http://dailymaverick.co.za/opinionista/2012-03-07-kony-2012-lord-help-us-because-this-campaign-wont-help-anyone

http://jezebel.com/5891269/think-twice-before-donating-to-kony-2012-the-meme-du-jour

ve bunlara karşı örgütün de yapılan eleştirilere cevabı

http://invisible.tumblr.com/post/18929372614/invisible-childrens-official-response

 

Dediğim gibi ben düşünmeden paylaştım bu videoyu, izlerken etkilenmişiim demekki ama eleştriler de haklı olsa örgüt de haklı olsa mutlaka böyle konularda bir aksiyon almadan önce düşünmek gerekiyor. Şimdi bu olayı biraz daha takip edip nereye varacak görmek lazım.

İnternet ile bilgiye erişim kolaylaştığı gibi fazlasıyla da bilgi kirliliği oldu. Sanal ortam bir çok şey için çok etkili bir propaganda aracı haline geldi.  Hayatlarımız o kadar hızlı akıp geçiyor ki çoğu şeyi ayrıntısı ile inceleme araştırma fırsatı bulamıyoruz. Tamam kabul ediyorum, kızma hemen bazen de tembelliğimizden yapmıyoruz bunları. Bu yüzden okuduklarımıza doğruluklarından emin olmadan inanabiliyoruz, bazen kaynağına güvendiğimiz için, bazen inandırıcı oldukları için bazen de inanmak istediğimiz için.  Zannımca hepimizin internet ve sosyal medya okur yazarlığı konusunda kendimizi eğitmemiz gerekecek.

 

Bir Cevap Yazın

