Nasıl Türk Kahvesi Yapılır 101

Posted: Ekim 9, 2011 in hayat, yemek
Etiketler:

Efendim çok yakın bir zamanda sebebine belki de daha sonra değineceğim bir sebepten ötürü türk kahvesi yapmayı öğrenmeye karar verdim. O dakikadan itibaren gördüm ki neredeyse herkes başka türlü yapıyor bu kahveyi ama herkesin de iddiası aynı “bilmem kaç fincana kadar köpüklü yaparım” (:

Ben de yeni başlayanlar için kendi çeşitli kaynaklardan harmanladığım Türk kahvesi yapma tarifimi sunuyorum efenim.

– Ölçeğimiz çay kaşığıdır, sonra vay efendim sana göre lay lay lom kahve içmeler gibi şeylerle gelmeyin bana.

– Her fincan kahve için tepeleme (ouwww beybi aşçı ağızlarına girdim) 2 kaşık kahve koyuyoruz. (Tepelemeden kasıt o kaşığın alabildiği maksimum işte zorlama kafayı)

– Sonra opsiyonlar gelmeye başlıyor. Maalesef kahvenin içine şeker koyanlar var😦 O arkadaşlar için oranlar şöyle

  • Az şekerli: Fincan başına yarım kaşık
  • Orta şekerli: Fincan başına 1 kaşık
  • Şekerli: Fincan başına 1,5 – 2 arası

– Ama şeker olayını bir kaç denemede kendi zevkinize göre ayarlamanızda fayda var.

– Şimdi bu oranlarla kahve ve şekerimizi koyduk cezveye, şimdi de fincan başına 1 fincan oda sıcaklığındaki suyu da cezveye koyalım. (Suyun sıcak olmaması önemli)

– Sonra ateşe koymadan eriyinceye kadar karıştırın

– Her bişey eridikten sonra başlayın ısıtmaya.

– Hafiften kabarcık çıkıp fokurdamaya başlamak üzereyken alın ateşten ve birer posta dökün fincanlara (fincanın 1/3 ü dolacak kadar)

– Son parantezden bazılarınızın anladığına emin olduğum üzere fincanımızı 3 defada doldurucaz.

– İlk postayı koyduktan sonra yine ateşin üzerine koyuyoruz ve fokurdattığımızda bi kere daha fincanımızı 1/3 oranında dolduruyoruz. Etti mi sana 2/3

– Bi önceki adımı bir kere daha tekrarladığımızda artık enfes kahvemiz hazırdır içmeye. (son 1/3 de eklersek kaç eder?)

İşte bu kadar. Kendi kahvenizi kendiniz yapın bak hem kendi damak tadınıza göre kahve yapıp istediğinizde tadını çıkara çıkara içersiniz.

İşsiz adamdan sevgilerle, ileride size kuru fasülye nasıl yapılır da anlatırım belki belli mi olur😛 Bu nadide yazımızı da bir türk kahvesi fotoğrafıyla sonlandıralım

.

Yorumlar
  1. evet olmuş ben de aynen böyle yapıyorum, sadece 3 değil 2 seferde dolduruyorum fincana. tebrik ederim, bi dahakine sen yaparsın ozman artık kahveleri😛

  2. birben diyor ki:

    Ayıp ettin bundan sonra kahveler her daim benden😀

  3. […] Kahve 101 dersinden sonra Zeytinyağlı 101 dersi ile sizlerle beraberim yine. Hemen size annemden tarifi dinlerken aldığım notları 1e1 aktarıyorum: […]

Bir Cevap Yazın

