Şike olayı üzerine

Posted: Temmuz 5, 2011 in Futbol
Etiketler:,

Herkes çok merak ediyor ya benim diyeceklerimi bu konu üzerine, açıklıyorum işte fikirlerimi.

Öncelikle haberleri pek okumuyorum, twitterda falan yazanları ise nerdeyse hiç okumuyorum. Çok bilgi kirliliği olduğunu düşünüyorum. O yüzden olay özelinde değil aslında söyleyeceklerim.

Ben böyle durumlarda, 3-5 adamın yaptığının bütün bir kulübe ve camiaya yüklenemeyeceğini düşünüyorum. O 3-5 adama yasayla belirtilen en ağır cezaları verirsin, kimlerin sorumlulukları varsa hepsi istisnasız en ağır cezaları alır. Eğer tabi kulüp içinde organize bir durum varsa başka, o zaman kulübe de ceza verebilirsiniz.

Seyircisiz oynama cezası da mesela çok saçma, baba o suçu işleyenleri bul ve cezalandır. Neden bütün bir camiaya ceza verirsin ki? Şike muhabbetine dönersek sonuç ne olursa olsun ben Fenerbahçe’nin küme düşürülmesini mantıksız buluyorum ve istemiyorum. Eğer varsa bunu yapan futbolcular yöneticiler cezalandırın bunları ama bir camiayı değil.

Fenerbahçelilerin de sanki siz yapmadınız kafasını da anlamıyorum bu arada. “Ama Ayşe de benim saçımı çekti” tadında savunmalar gibi geliyo bana.

Diğer takımların da Fenerbahçe’nin küme düşmesine sevinmelerini anlamıyorum. Bir GALATASARAYLI olarak ben isterim ki Fenerbahçe bu ligde olsun, ben onunla çekişeyim. Herkes bilir ki şampiyonluklar kadar bu iki takımın maçları ve rekabeti de ayrı bir zevktir. Eğer Fenerbahçe’yi Kadıköyde yenmek yerine onları Bank Asya’da görmekten zevk alıcaksanız, kusura kalmayın ama bizim taraftarlık kafamız sizinle uymuyor.

Çok da sikinizde olmayan bu gereksiz açıklamayı bu satıra kadar okuyanları öperim ((:

Yorumlar
  1. Saçsız Kral diyor ki:

    panpa fenerin küme düşmesi, düşmemesi çok da umrumda değil açıkçası. lakin pislikler ortaya dökülsün, yüzler kızarsın biraz… bunu istiyorum. fakat şu durumda dahi, kalkıp da bırak yüz kızarma belirtisini, hala pişkin pişkin her koşulda en süper biziz naraları atmaları, bana göre galatasaray camiası ile aralarındaki farkı net bir şekilde ortaya koymakta. geçtiğimiz yıllarda bizim basketbol şubemizde yaşanan krizleri hatırlarsın; o zaman bizim taraftar nasıl bir tepki koymuştu ortaya? yüzümüz kızarmadı mı? cezamız ne ise verilsin demedik mi? işte onlar bunu diyemiyorlar, demeyecekler…

    bunun yanında “ama italya’da şöyle böyle oldu” demek de var tabi, işin hukuki boyutunu da göz önünde bulundurmak lazım. kulüplerin kurumsal temsilcileri yöneticilerdir, bir kulübün en yüksek kurumsal temsilcisi olan başkanı bu işlerde bir numaralı adam rolünü oynuyorsa, o kurum ceza alır. ister küme düşme olsun, ister puan düşürme olsun… ankaraspor mesela, bununla alakasız da olsa, başka bir yönetim illegalliği sebebiyle ligden ihraç edildi, kulübün kapısına kilit vuruldu, vs. hele hele son yürürlüğe giren ağırlaştırılmış yasalardan sonra, şike iddialarının gerçek olması durumunda kulübün ceza almaması gibi bir şeyin söz konusu olacağını sanmıyorum. gerçi burada tff faktörü de var. geçmişte bu kulüpte yöneticilik yapmış bir şahsın tff başkanı olduğunu göz önünde bulundurursak, kendi camiasından alacağı tepkilere karşı göğüs gerecek kadar cesareti var mıdır göreceğiz.

    fenerbahçesiz bir ligin zevki olur panpa, galatasaray nerede ise o ligdir benim için en keyifli olanı. öyle “fenerbahçeyi yıkamazlar”, “fenersiz bir lig düşünülemez” gibi bir şey söz konusu değil benim için. pislikten temizlenmiş bir lig, her daim daha adil ve daha zevkli olacaktır.

    sincerely🙂

  2. karamanyuksel diyor ki:

    Benim naçizane önerim de Birben düşünceleri ile paralel olacak sanırım. Yöneticilere ceza, suç kesinleştikten sonra ve puanların silinip şampiyonluğun alınması yeterli olacaktır. Bundan fazlası ise camiaya haksızlık olur.

    Yeterli kanıt olduğuna pek ihtimal vermiyorum (Bu kadar yaygara koparacak kadar) her zamanki gibi servis edilen ve uydurulan bilgiler olması yüksek ihtimal. Neticede herkesin işine geliyor gündem değişiyor tartışmalar değişiyor.

    Her zaman algılatılmak istenenilen ile gerçek olanın farklı olabileceğini aklın bir yerinde tutmakta fayda var.

  3. xaph diyor ki:

    Birkac gundur sana cevap mi yazsam yoksa bloguma yazi mi yazsam diye dusunuyordum, cevap yazmayi tercih ettim🙂 Ben Fenerbahce kume dusurulmesin, olan olaylar camiaya mal edilmesin olayina pek katilmiyorum. Evet, Fenerbahce buyuk bir camia ve 2. ligde olmasi hem maddi hem de manevi olarak cok sey kaybettirecek. Ancak dusununce sunlar geliyor aklima:

    – Eger sike olayinda sadece yoneticiler cezalandirilirsa her kulup senede 1 yoneticiyi hapse gondererek sike yapabilir. Yapilmasi gerekeni yapmayarak bunun onu acilmis olur. Seneye baska bir kulubun sike yapip da kulube ceza vermeyin zaten Fenerbahce’ye vermediniz demesi engellenemez.

    – Fenerbahce’nin 2. ligde gecirecegi sure ne kadardir? 1 hadi bilemedik 2 yil. Kasasinda o kadar para olan koklu bir camia zaten bir sekilde tekrar super lige cikar. Kulup olarak ellerindeki degerli futbolculardan birkacini kaybedebilirler ancak bunun yaninda ozveri yapip 2. ligde oynamayi tercih edecek futbolculari da futbol hayatlari boyunca kazanabilirler. Gecenlerde Juventus’un 2. ligdeki durumuna baktim ve Buffon’un “Kariyerimde hic 2. lig kupasi olmadi” diyerek Juventus’da kalmayi tercih ettigini okudum. Bir taraftar boyle bir futbolcu istemez de daha ne ister.

    – Fenerbahce sezon siralamasinda kotu bir derece elde etse(ki zamaninda averajla 1. ligde kalacak kadar kotu bir puan almis) 2. lige dusmeyecek miydi? Konu tam olarak bunla alakali degil, biliyorum. Yine de sirf Fenerbahce 2. ligde olmasin diye yapilan buyuk bir yanlisin ustunu ortmek cok akillica gelmiyor.

    boyledir benim kafa iste🙂

  4. birben diyor ki:

    Aslında benim olayım Fenerbahçe 2. ligde olmasın değil. Genel olarak şike olayı üzerine. Aynı örneği Cemal Nalga olayı üzerinden de örnekleyebilirdim aslında. Aslında benim istediğim, bir taraftar olarak senin cezalandırılmaman. Yöneticiye sen 8-10 yıl cezayı verirsen, onu yapan topçunun bir daha oynamasına izin vermezsen bunun önüne geçersin gibi geliyor bana. Her sene bir yönetici olayı nasıl olsun be Xaph, oradaki adamlar cebine para koyup hadi bizim için hapiste yat diyebileceğin adamlar değiller ki. Şimdi mesela benim merak ettiğim bir şey var, bu hafta Fenerbahçeden aldılar şampiyonluğu ligden düşürdüler, sonra Aziz Yıldırım ve diğer yöneticiler aklandılar. Ne olacak o zaman? Sonuçta şu anda kesinleşmiş bir suçları yok, ya suçlu değillerse?? Fenerbahçe taraftarları keşke Aziz Yıldırım’ın yanında olmak yerine, şikenin karşısında olduklarını dile getirseler… Herkes şüphesiz temiz bir lig istiyor, Ben futbol sadece futbol olsun istiyorum, Saçsız Kral’ım benim için de Fenerbahçesiz bir lig düşünülemez gibi bir durum yok ama sadece tercih hakkım olsa onları Bank Asya’da görmektense Kadıköyde yenmeyi tercih ederim bunu söylüyorum. Bilmem anlatabildim mi kendimi, şu lafımı tekrarlamak istiyorum. Futbol sadece futbol olsun!!!

Bir Cevap Yazın

