Yüksek Lisans ve Askerlik Mevzusu

Posted: Mart 15, 2011 in hayat
Etiketler:, ,

Şirkette toplantıdayız, babam arıyor, mecburen reddediyorum. Bir kez daha arıyor, meraklansam da yine reddediyorum. Sonra bir mesaj geliyor, “Sen tecilini yaptırdın mı?” İşte o dakika başlıyor heyecan🙂

2007’de yüksek lisansa başlamadan önce, askerlik şubesine gitmiştim ve daha sonra okula başlayınca tecil ile ilgili işleri aynı lisansta olduğu gibi okul hallediyordu(aslında ben öyle sanıyormuşum). Şimdi esas bilmeniz gereken şeyi söylüyorum:

Yüksek Lisans’a başladığınızda, okul sizin için 3 senelik bir tecil talebinde bulunuyor ve o tarihten itibaren 3 senelik teciliniz oluyor. Hani olmaz ama olur da benim gibi yüksek lisansınız 3 seneyi geçerse sizin dilekçe verip tecil uzatmayı talep etmeniz gerekiyor. Yoksa aynı benim gibi bir gün bakaya kaldığınızı öğreniverirsiniz.

Bakaya kaldığınız zaman ne oluyor peki. Önce gidip askerlik şubesinde bir ifade veriyorsunuz. O da size dava açıyor, ama orada alınan ifade yetmiyor bu sefer sivil mahkeme kendisi ifadenizi alıyor. Bundan sonrasını henüz ben de bilmiyorum. Mayıs ayında duruşma olacakmış.

Sözün özü: Yüksek Lisans 3 seneden fazla sürüyorsa ekstra dilekçe vermeniz gerekiyor okula tecili uzatmak için. Aslında siz  Tecil ile ilgili işleri sürekli takip edin, her zaman tecilinizin hangi tarihe kadar olduğunu bilin daha iyi.

Bir Cevap Yazın

