Gelen Gideni Aratır

Posted: Mart 3, 2011 in Bilgisayar, hayat
Etiketler:

Henüz Yeditepe Üniversitesi’nde Araştırma görevlisiyken bir lise, okulu gezmek için gelmişti ve bizim bölümü tanıtma işi de bana düşmüştü o zaman. Öğrencilere ilk olarak şunu demiştim.

“İlk önce şunu anlamanız lazım, size üniversiteye gir ondan sonrası rahat gibi şeyler söylüyorlarsa inanmayın. Bu bölüme geldiğinizde daha çok çalışmanız gerekecek, sabahlayacaksınız, ödev, proje falan gerçekten efor sarfedeceksiniz. Önce bunu kabul edin”

Öğrencileri gezdiren hoca da bunun üzerine beni kalaylamıştı, öğrencilerin motivasyonunu bozmakla suçlamıştı beni. Oysaki ben sadece gerçekleri söylemiştim.

Lise ile üniversite arasındaki bağlantının aynısı, üniversite ile iş hayatı arasında da var bilgisayar mühendisleri için. Zaman ilerledikçe yaptığınız işin(dersler de burda iş olarak ele alınmıştır :P) stresi ve sorumluluğu da artıyor.

O yüzden üniversitede  şikayet ederken ve ya hayal kurarken dikkat😉

Yorumlar
  1. firste diyor ki:

    mesela mesela eğer bilgisayar mühendisi olarak çalışmayacaksak sorun yok ama değil mi?

  2. birben diyor ki:

    E öyleyse zaten hiç strese gerek yok, rahat rahat okuyup bitirmek lazım okulu. Ama bu mesleği yapmayacaksanız da neden bu kadar sıkıntıya katlanıyosunuz o da ayrı bi soru işareti değil mi?

Bir Cevap Yazın

