Richard Stallman günlüğü #2

Posted: Şubat 28, 2011 in hayat, teknoloji
Etiketler:, , ,

İlk yazıya “#1” diye başlamasam herhalde bunun başlığında “#2” olmazdı, çünkü o yazıdan sonra kendisiyle pek diyaloğumuz olamadı. Bu yazı, o yüzden bilmökte yaptığı konuşma hakkındaki notları da kapsayacak, ikisini bir arada çıkaralım.

2. gün kendisini Gizem ve Uğur’a teslim ettikten sonra  ben işe gittim, Onlar da önce röportaj sonra yemek sonrasında ise Anadolu Ateşi dans gösterisinden oluşan bir program dahilinde RMS’i gezdirdiler (iki arkadaşa da burdan helal olsun demek istiyorum, 3 gün boyunca sıkı çalıştılar) RMS saat 12:30 sularında eve gelince selam vermeden önce “çok güzel bir gün geçirdim, çok güzel yemekler yedim ve izlediğim dans gösterisi harikaydı”  diye sıraladı lafları. (Gizem ile Uğur’u övmüştüm di mi?)

Geceleri ve 3. günün sabahında ise sürekli çalıştı kendisi. Gelmeden önce dediği gibi sanırım günde düzenli olarak 6 saat çalışıyor. Hatta Yeditepe’ye giderken arabada bile çıkardı netbooku ve çalışmaya devam etti. Gezerlerken taksi de bile çıkarmış sanırım😀

RMS evden ayrılmadan önce, elinde paralarla odaya geldi ve bu paralar ile ne yapabileceğini sordu. Paralardan bende kalanlar şunlardı

Bilmök’teki konuşmasında Yazılım Patentleri’nin neden kötü olduğunu anlatacaktı kendisi ama o sahneye çıkmadan, folklor ekibi çıktı sahneye. Bir çok insan şaşırdı büyük ihtimalle ama sanırım (bunu doğrulatmadığım için sanırım diyorum) Stallman’ın folklorden hoşlandığını bilen Yucomp’dan arkadaşlar kendisine böyle bir jest yapmayı uygun görmüşler iyi de etmişler.

Folklor gösterisinin ardından kendisi bize Yazılım Patentlerinin neden kötü olduğunu anlattı, bunu yaparken bolca örnek üzerinden anlattı. Esas anlatmak istediğini çok daha kısa zamanda anlatabilirdi ama örneklerle baya uzattı konuyu üstad.

Sonra soru cevap kısmına geçildi ki geçilmez olaydı🙂 İngilizce soru sormakta neden ısrar ettiklerini anlamadığım bir grup arkadaş, RMS anlamıyorum seni demesine rağmen sorularını inatla ingilizce sormaya çalıştılar. 2. hüsranı da defalarca ben özgür yazılım savunucusuyum bana açık kaynak demeyin diyen RMS’e inatla “açık kaynak” terimini içeren sorular soran arkadaşlar yaşattılar.

Güzel bir şarkı da sığdırdı konuşmasına, bir istek üzerine (yeditepedekini bulamadım, bununla idare ediniz🙂 )

İşte RMS böyle geçti gitti burdan

Son olarak da yucompdaki bu organizasyon için çok emek harcayan arkadaşlara burdan birer selam çakmak lazım. Adını bilmediğim, unuttuğum ve tanışmadıklarım kusuruma bakmasınlar. Bu organizasyon için gecelerini gündüzlerine katan Adil, Destan, Barış, Zafer, Burak, Eren, Ayberk, Kadir, Gizem ve Uğur’a tebriklerimi iletiyorum. Elinize sağlık gençler.

Bir Cevap Yazın

