Birleştirici adamın kim?

Posted: Temmuz 14, 2008 in Eric Musselman
Etiketler:

Merhabalar,

Blogumu yazarken sürekli takip ettiğim koç Eric Musselman’ın yazdığı bazı yazıları da Türkçe’ye çevirerek buraya koymayı düşünüyorum. ( Tabi çeviri elimden geldiğince olacak.) Bunu yapmak için kendisinden izin almış bulunmaktayım o yüzden bir sıkıntı yok. ( Thank you again Eric for your permission to translate your posts of your blog) Her çevirdiğim yazının altına orjinal linki koyacağım zaten. Ayrıca yan tarafta sağınıza denk düşüyor Eric Musselman’ın kendi blogu da bulunmakta… Neyse ilk çevirim aşağıda, iyi okumalar…

Birleştirici adamın kim?

Tayshaun Prince’in önümüzdeki ay Beijing’de yarışacak A.B.D takımındaki rolüyle ilgili bir hikaye gördüm.
Yazıya göre:”Prince Beijing’e gidecek olan 2008 olimpik takımına kavranılamaz ve zor işleri istekle yapması sebebiyle seçildi, bunlara rağmen değil.”
Prince şöyle diyor: “Fedakarlıkta bulunmaya gönüllü ve diğer işleri yapacak adamlara sahip olmalısınız ve ben kesinlikle bu adam olduğuma inanıyorum.”
Koç K (A.B.D takımı koçu Mike Krzyzewski) Prince’ı takımı bir arada tutabilecek birleştirici adam olarak tanımlıyor.
“O kesinlikle bir takım oyuncusu ve star. Ben oyuncuların egolarını azaltmak ve onlara ‘Sen 11. ve ya 12. oyuncusun’ demek istemiyorum. Ben onların birer star olmasını istiyorum. Ve ben Tayshaun 11. ve ya 12. adamdır demiyorum, fakat biz onu oyunda nereye koyarsak koyalım onun şampiyon bir takıma yaraşır yüksek bir ego ile gelmesini istiyoruz. O bizim takımımızın birleştirici adamı.”

Her takımın birleştirici adama ihtiyacı vardır. Ben bu tanıma uygun bir kaç oyuncuya koçluk yapma şansına sahip oldum. CBA liginde bu Keith Smart‘dı. USBL’de Larry Lewis bu rolü doldurdu. Shane Battier Memphis’teki birleştirici adamdı. Brian Cardinal ve Darrell Armstrong Golden State ve Orlando’da  takımın kazanmasına yardım etmek için herşeyi yapmaya gönüllüydüler.

Eğer koç iseniz birleştirici oyuncunuzu bulun. Eğer oyuncu iseniz takımınızı bir arada tutabilecek yapıştırıcı (birleştirici) nasıl olabilirsiniz?

Original Post by Eric Musselman: http://emuss.blogspot.com/2008/07/who-is-your-glue-guy.html

Bir Cevap Yazın

